قیمت پمپ شناور

در این مطلب با معرفی پمپ شناور به توضیح کوتاه و کار آمد انواع پمپ شناور پرداخته ایم. و در ادامه آن قیمت پمپ شناور به تفکیک انواع آن لیست شده است. بنابر این با توجه به نیاز خودتان و توضیحات این مطلب لیست قیمت پمپ شناور مورد نظر خود را مشاهده کرده و با کارشناسان موتور درایو در تماس باشید.

پمپ شناور

پمپ شناور یک نوع پمپ گریز از مرکز می باشد. همانطور که از نام آن پیداست این نوع پمپ در سیال مورد نظر (آب، نفت و …) شناور میماند و عمل پمپاژ را انجام می دهد. به دلیل اینکه پمپ شناور داخل سیال قرار می گیرد دیگر با مشکلات مکش و کاویتاسیون مواجه نمی شویم. خنک کاری الکتروموتور این نوع پمپ ها توسط همان سیال انجام می شود. سه دسته اصلی این پمپ ها را با عناوین پمپ شناور چاه عمیق، پمپ کف کش و پمپ لجن کش می شناسیم که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و در ادامه مختصرا هر کدام را شرح می دهیم. پمپ های شناور در مصارف مسکونی ، صنعتی ، آبیاری و مصارف شهری استفاده می شوند.

انواع پمپ شناور

انواع پمپ شناور

پمپ آب چاه عمیق: این نوع پمپ های شناور برای چاه های آب با عمق بیش از 10 متر مورد استفاده قرار می گیرند. پمپ شناور چاه عمیق در انواع تکفاز و سه فاز و با هد و دبی مختلف در بازار موجود می باشند. این پمپ ها در کشاورزی، صنعت و مجتمع های بزرگ کاربرد دارد. پمپ آب چاه عمیق از نوع پمپ شناور بوده و برای انتقال آب تمیز از آن استفاده می شود. از این رو به این پمپ ها پمپ آبیاری نیز می گویند.

پمپ لجن کش:

پمپ های لجن کش برای انتقال سیالات حاوی مواد جامد می باشند، غلظت مواد جامد می تواند کم، متوسط یا زیاد باشد. این پمپ ها طوری طراحی شده اند که در مقابل تکه های جامد پیش بینی شده در فاضلاب ها و لجن ها از کار نمی افتند. پروانه این پمپ ها از نوع پروانه باز می باشد که احتمال گرفتگی و گیر کردن در برابر جامدات موجود در سیال را به حداقل می رساند. در برخی مدل ها برای جلوگیری از انسداد مسیر توسط جامدات از کاتر یا خرد کن هم استفاده می شود. کاربرد پمپ شناور لجن کش در فاضلاب ها، استخر های ماهی، استخر های پس آب و بسیاری دیگر از موارد مشابه می باشد.

پمپ لجن کش

لیست قیمت پمپ شناور لجن کش

پمپ کف کش:

این نوع پمپ ها برای انتقال و تخلیه آب تمیز یا سیالاتی با ذرات ریز به کار می روند. این پمپ ها نیز از نوع مستغرق و شناور هستند. معمولا از پروانه بسته یا نیمه باز استفاده می کنند. کاربری این پمپ ها نیز گسترده و متنوع می باشد. از پمپ کف کش برای انتقال آب تمیز، انتقال آب باران، فواره های حوض و در صنایع مختلفی نظیر ساختمان، کشاورزی و … به کار می رود.

پمپ کف کش

لیست قیمت پمپ شناور کف کش

پمپ دوغاب  (slurry pump):

مایعی که مواد جامد محلول در خود داشته باشد را دوغاب می نامند. غلظت و اندازه ذرات جامد می تواند متغییر باشد. معمولا مایع مورد نظر آب می باشد که حاوی ذرات معلق جامد می باشد. دوغاب ها گستره وسیعی دارند که توضیح آنها در اینجا لزومی ندارد. پمپ دوغاب یا همان اسلاری پمپ ها برای انتقال این محلول ها ساخته شده اند که درواقع نوع بهینه شده پمپ آب تمیز هستند و به گونه ای طراحی شده اند که در مقابل خوردگی مواد جامد موجود در دوغاب مقاومت بالایی داشته باشند . این نوع پمپ از لحاظ ظاهری مشابه پمپ های کف کش و لجن کش است و تفاوت آن در جنس پروانه ها و لایه های محافظ روی آن است که مانع از خوردگی آنها در برابر ذرات انواع دوغاب می شود.

پمپ دوغاب

لیست قیمت پمپ شناور دوغاب

مطالب مرتبط:

انواع پمپ شناور + اجزای پمپ شناور

قیمت پروانه پمپ آب

سعید وهابیمشاهده نوشته ها

Avatar

من سعید وهابی فارغ تحصیل مهندسی برق از تبریز هستم. در زمینه های سئو، تولید محتوای ارگانیک تخصصی و طراحی وبسایت مشغول به کار هستم. علاقه شدید من به طبیعت و مسافرت باعث شد تا در مسیر تورلیدری طبیعت گردی و سفرهای خاص مثل سفر با دوچرخه هم وارد بشم. یاد گرفتن چیزهای جدید برای من همیشه جذاب بوده و به نظرم این قصه هیچوقت تموم نمیشه.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *